Generasi Parameswara

Mata pena lebih tajam daripada Pedang..............

Friday, December 14, 2007

Perkauman Sempit Umno

Umno adalah parti yang mengamalkan perkauman sempit sehinggakan sanggup membiarkan rakyat berbilang bangsa terjebak dan terperangkap di dalam api perbalahan antara kaum walaupun ianya memakan korban nyawa, untuk apa? bagi mengekalkan kesinambungan kuasa atau survival politik mereka sanggup melakukan apa saja hatta pekerjaan terkutuk dan tidak bertanggungjawab serta bermoral.

Mereka akan mengapikan sentimen perkauman ini apabila merasakan kuasa politik sudah mula terhakis dan bagi menarik kembali sokongan mereka memainkan kembali rentak tari yang kotor dan berbahaya ini.Mereka ini merupakan syaitan berwajah manusia yang sanggup melihat rakyat biasa yang tidak mengerti apa-apa berbunuhan sesama sendiri.

Padahal Umno keparat ini jugalah yang seringkali melaungkan dan mendendangkan lagu perpaduan nasioanal,"kita adalah negara contoh rakyat berbilang bangsa di dunia ini yang boleh hidup aman damai atas kesepakatan bersama, mengamalkan toleransi dan saling hormat-menghormati," meluat betul aku apabila mendengar kata-kata sedemikian yang diucapkan oleh Menteri Luar Negeri yang berkepala botak tengah itu, kata orang kalau kepala botak tengah tandanya orang tu bijak tapi yang benggong aje aku tengok.

Rakyat sewajarnya tidak terpedaya dan terperangkap dengan lubang yang sedang digali oleh Umno ini untuk menanamkan kita hidup-hidup. Sepatutnya sesudah 50 tahun mendeka kita sudah matang menilai antara kaca dan permata, siapa yang memainkan, siapa pemain dan siapa kena main.

Punca segala permasalahan yang berlaku di dalam negara ini ialah Umno be end, lalu apakah jalan penyelesaiannya atu formula ajaibnya? iaitu tidak lain dan tidak bukan ialah kita mesti menghapuskan Umno dari muka bumi ini. Cuba kita bayangkan kalau Israel tidak wujud di dunia ini tentu kita akan akatakan bahawa dunia akan aman selamanya. Nah sekarang bagaimana pula apabila Umno terhapus dari muka bumi ini khususnya di Malaysia, sudah kita akan dapat hidup dalam keadaan selesa dan harmoni selamanya.

Akan bersambung lagi...