Generasi Parameswara

Mata pena lebih tajam daripada Pedang..............

Friday, July 11, 2008

Apa dah jadi ni... MusaNG Hasan

Polis lapor polis rasuah

SEREMBAN: Dua anggota Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gemas, membuat laporan polis terhadap satu sama lain Selasa lalu dengan mendakwa masing-masing menerima habuan mewah hasil aktiviti haram. Laporan pertama dibuat anggota polis berpangkat lans koperal yang mendakwa dua rakan setugas berpangkat lebih tinggi menerima bayaran bulanan dan mengambil sebahagian besar daripada habuan itu, manakala bakinya diagihkan kepada rakan lain.

Bagaimanapun, seorang daripada anggota polis yang dituduh membuat laporan balas terhadap lans koperal berkenaan mendakwa dia juga terbabit dalam beberapa aktiviti haram lain yang memberi pulangan mewah.

Pemangku Ketua Polis Daerah Tampin, Deputi Superintendan Mohd Isa Ujang, ketika dihubungi mengesahkan polis menerima kedua-dua laporan itu dan menyifatkan tuduhan itu serius, tetapi enggan mendedahkan butirannya kerana masih menjalankan siasatan.

Katanya, anggota polis yang dinamakan dalam kedua-dua laporan itu tetap bertugas dan tidak dikenakan sebarang tindakan sehingga siasatan selesai.