Generasi Parameswara

Mata pena lebih tajam daripada Pedang..............

Monday, July 7, 2008

Protes atas PROTES


TG KUDIN
KELANA JAYA, 6 Jul - Ramai peserta yang menghadiri himpunan PROTES di Stadium Kelana Jaya melahirkan kekecewaan terhadap perjalanan aturcara program yang dikelolakan oleh pihak penganjur kerana ianya gagal membawa mesej bagi menyampaikan suara hati kesusahan rakyat berikutan kenaikan harga minyak.
Ramai yang tidak bersetuju program itu diadakan di dalam Stadium yang tertutup, diselang-selikan dengan persembahan muzik yang lintang -pukang dan bertambah parah lagi apabila penyanyi kumpulan Carburetor Dung, melondehkan seluarnya dengan membelakangkan penonton.
Saya diberitahu bahawa sebelah malamnya akan diadakan solat hajat selepas Isyak bersama TG Nik Aziz tetapi rupanya tiada, saya tak pasti siapakah yang sanggup menipu meyebarkan maklumat palsu itu, nasib baik kami dah balik selepas asar kalau tidak mesti terlihat adegan yang tak ingin dilihat itu.
Penganjur diingatkan lain kali kalau nak berdemo buatlah di tengah Kuala Lumpur, barulah real, mencabar dan mengerunkan pemerintah zalim ini. Saya harap PAS Pusat buat satu demo bagi membantah kenaikan harga minyak ini dengan mengarahkan setiap kawasan menghantar wakil-wakil sperti BERSIH dulu dan diketuai oleh TG Hj Hadi Awang.