Generasi Parameswara

Mata pena lebih tajam daripada Pedang..............

Wednesday, January 7, 2009

Gambar penamaan PRK Kuala Terengganu - Malaysiakini




TG KUDIN

Suasana perarakan Pakatan Rakyat berjalan dalam suasana aman dan penuh dengan ukhuwah sesama Islam mahupun bukan Islam yang bersama-sama berganding bahu mengiringi calon dari PAS ke Pusat Penamaan Calon.

Tetapi suatu perkara yang pelik pada kali ini ialah jarak antara kedua-dua penyokong berhimpun terlalu jauh hampir 200 meter dan tidak nampak antara satu sama lain.

Ini mungkin disebabkan faktor Umno/Bn takut untuk berhadapan dengan calon Pakatan Rakyat yang berjumlah puluhan ribu yang berhimpun sejak pagi lagi menaiki kenderaan sendiri. Berbeza dengan penyokong Umno/Bn yang dibawa menaiki bas daripada Johor, Melaka, Pahang dan Selangor bagi menampung kekurangan penyokong mereka di kalangan orang tempatan pada kali ini.

Dari tinjauan rambang pada ceramah Pakatan Rakyat yang membariskan Mursyidul dan Presiden PAS, Anwar dan Lim Kit Siang pada sebelah malamnya mengambarkan betapa sukarnya Umno untuk berlawan dengan PAS jika berdepan di atas padang yang sama rata.

InsyaAllah sekiranya segala penipuan, penyelewangan dan slahguna kuasa Umno/Bn dapat dikalahkan nescaya PAS akan menang pada Pilihan Raya Kecil Kuala Terengganu ini.