Generasi Parameswara

Mata pena lebih tajam daripada Pedang..............

Wednesday, July 16, 2008

Demonstrasi bantah penahanan Anwar

Anwar ditahan polis bertopeng

Jul 16, 08 1:15pm

Polis menahan ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim di luar rumahnya di Segambut Dalam dan dibawa ke ibu pejabat polis Kuala Lumpur tengahari ini.

Beliau ditahan sekumpulan anggota polis, termasuk yang bertopeng dan berjaket - dipercayai Bahagian Jenayah Berat, kira-kira sejurus tiba dari Putrajaya selepas memberi keterangan kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) di Putrajaya.

Menurut peguam R Sivarasa, pihak polis telah menunggu kepulangan Anwar dan sebaik sahaja tiba, mereka membawa mantan timbalan perdana menteri itu, ke dalam kereta polis bercermin gelap dan membawanya ke IPK Kuala Lumpur.Anwar tiba di IPK Kuala Lumpur jam 1.11 tengahari dengan dikawal oleh konvoi 15 kenderaan.

# Tg Kudin

Apa yang kita jangkakan telah berlaku dan ianya terjadi buat kali ke dua. Kali ini janganlah kita lepaskan peluang untuk menjatuhkan Umno/BN seperti pada tahun 1998 dahulu di mana bantahan rakyat berjaya dikekang oleh kerajaan zalim ini. Kali ini kita lakukan demonstrasi bukan sekadar menuntut pembebasan Anwar tetapi berdemonstrasi sampai kerajaan zalim ini tunduk kepada kehendak rakyat yang mahukan keadilan ditegakkan di dalam negara yang tercinta ini.