Generasi Parameswara

Mata pena lebih tajam daripada Pedang..............

Tuesday, September 23, 2008

Kegagalan Umno selepas 50 tahun - Malaysiakini


Masih ada lagi golongan yang terpinggir daripada kemajuan yang diwar-warkan oleh Umno-Bn seperti gambar di atas ini. Gambar ini di ambil di Johor iaitu negeri yang paling kuat Umno dalam dunia tetapi nasib keluarga Melayu ini masih lagi tidak berubah seolah berada di zaman sebelum merdeka. Dewan Muslimat yang dalam lawatan 'singgah iftar' terharu melihatkan keadaan rumah keluarga tersebut di mana begitu daif dan uzur sehinggakan lantainya bergenangan air sepanjang masa dan menunggu masa untuk menyembah bumi.

Semoga di bulan Ramadhan yang mulia ini hati kita tersentuh dan turut merasai kesusahan keluarga miskin itu juga keluarga malang lain di seluruh negara kita yang masih ramai lagi diabaikan oleh Umno-Bn kerana sibuk nak membahagikan kekayaan negara sesama mereka.

Seterusnya naluri keinsafan ini perlu kita terjemahkan dengan membantu golongan yang terpingir dari arus kemajuan negara ini. Selamat berpuasa semoga ianya menjadi madrasah yang terbaik untuk kita bermuhasabah tentang amalan kita selama ini.