Generasi Parameswara

Mata pena lebih tajam daripada Pedang..............

Wednesday, September 10, 2008

Pakatan Rakyat jangan melatah - Malaysiakini

TG KUDIN

Sejak akhir -akhir ini pelbagai pihak daripada Umno/Bn mengeluarkan pelbagai kenyataan yang berupa hasutan dan mencetuskan sentimen antara kaum. Lebih-lebih lagi apabila hampir dengan tarikh melompatnya Ahli Parlimen Bn kepada Pakatan Rakyat.

Kronologi peristiwa ini jika diamati betul-betul menunjukkan bahawa suatu perancangan sedang dilakukan untuk menghalang berlakunya perpindahan Ahli Parlimen tersebut. Tarikh 16 September begitu mengusarkan Bn sehinggakan terpaksa membawa Ahli Parlimen itu melancong ke Taiwan kononnya bagi mendalami ilmu bercucuk-tanam.

Pakatan Rakyat perlu berhati-hati menangani isu ini dan jangan mudah melatah atau termakan tipu daya Bn yang cuba mencetuskan suasana yang tidak harmoni dalam negara kita untuk mengekalkan kelangsungan kuasa mereka.

Kerana apa? setelah semua usaha mereka untuk menghalang terjadinya pembentukan kerajaan baru daripada Pakatan Rakyat gagal, maka satu sahaja alternatif ataupun talian hayat yang ada untuk mereka ialah membakar api perkauman dan kali ini mereka lakukan dengan kaum Cina pula.