Generasi Parameswara

Mata pena lebih tajam daripada Pedang..............

Monday, August 25, 2008

PPIM jangan jadi kuda tunggangan Bn - Malaysiakini

TG KUDIN

Suasana politik semakin tidak menentu akhir-akhir ini sehingga memaksa Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) iaitu sebuah NGO non-partisan yang selama ini dilihat cuba mengenengahkan sikap naturalnya yang tiada menyokong kepada mana-mana pihak kini mula menangguk di air keruh.

Saya kasihan melihat sebuah NGO yang diwakili golongan intelektual Islam mengatakan bahawa mereka keliru dan bimbang dengan situasi fitnah yang begitu berleluasa dalam negara kita ini.

Lalu mereka mengajak semua yang terlibat Dato' Seri Anwar Ibrahim, Dato' Seri TG Abdul Hadi Awang, TG Dato' Nik Aziz Nik Mat, Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi dan Tun Dr Mahathir Mohamad bersama seluruh rakyat Malaysia yang beragama Islam supaya bermunajat kepada Allah memohon petunjuk bersolat hajat dan membaca Yaasin agar dijauhkan Allah dari bala.

PPIM gagal membezakan yang mana satu fitnah dan yang mana satu kebenaran sungguh kasihan..., malah masih tergiang lagi ditelinga saya ketika debat yang dihadiri oleh Setiausaha Agungnya Dato' Dr Ma'amor Osman di RTM 1 sedikit masa dahulu di mana beliau beria sangat mempertahankan tindakan kerajaan Bn menaikkan harga minyak.

Bertambah kasihan lagi apabila saya mengenangkan tanggungjawab PPIM yang kononya diwujudkan bagi melindungi pengguna Islam bagi mendapatkan hak mereka diabaikan. Apa dah jadi pada kempen memboikot barangan Yahudi, Amerika dan Belanda yang heboh suatu ketika dulu, setahu saya makin melambak barangan keluaran musuh Islam ini di pasaran.

Nasihat saya lebih baiklah PPIM memfokuskan kerja dan tanggungjawabnya kepada hal yang berkait-rapat dengan matlamat penubuhannya. Sekiranya PPIM berminat untuk berpolitik tunjukkanlah wajah sebenar kamu samada di pihak Bn atau Pakatan Rakyat dan berpolitiklah seperti anak jantan!

Janganlah berpolitik seperti musang berbulu ayam, baling batu sembunyi tangan, rela diperkudakan serta diliwat oleh golongan rakus serta berkepentingan kerana ditakuti kelak digelar orang 'musang berjanggut' akhirnya malu sendiri mana nak letak muka.