Generasi Parameswara

Mata pena lebih tajam daripada Pedang..............

Tuesday, July 22, 2008

Kita lihat siapa yang kena

TG KUDIN

Suasana negara semakin menjadi tidak tentu hala dan kelam- kabut sekarang ini kerana pelbagai pendedahan dilakukan oleh ke dua-dua belah pihak yang bertelagah dan saling tuduh menuduh di antara satu sama lain seakan tiada penghujungnya.

Malah saban hari ada saja pendedahan baru yang timbul dan memeranjatkan kita yang selama ini tidak terduga bahawa perkara sedemikian rupa boleh terjadi di dalam negara kita yang tercinta ini.

Malaysia sudah menjadi negara Mafia, pelakon-pelakon yang terlibat adalah merupakan orang yang terkenal dan berpengaruh di negara kita ianya tak ubah seperti yang berlaku di dalam filem Hindustan, di mana pada permulaannya kita dipertontonkan iaitu kezaliman dan penindasan serta jenayah dilakukan oleh samseng jalanan.

Kemudian kita mendapati bahawa Ketua Polis juga terlibat memayungi perlakuan jahat para penjenayah itu, perasuah, terbabit dengan pengedaran dadah, pelacuran, along, perjudian dan kongsi gelap maka pejuang keadilan yang bangkit melawan segala penindasan itu percaya hanya mahkamah sahajalah satu-satunya tempat untuk mendapatkan pembelaan.

Malang rupanya mahkamah juga telah dikuasai oleh hakim 'correct-correct' , hakim gula hacks dan Peguam Negara penipu yang telah disediakan satu skrip filem yang terbaik abad ini bagi dipersembahkan kepada penonton malah penonton tiada pilihan untuk memilih filem mana yang mereka ingin tonton, mereka di paksa untuk melihat dan menerima kisah yang begitu jijik serta memualkan itu.

Akan bersambung lagi...