Generasi Parameswara

Mata pena lebih tajam daripada Pedang..............

Saturday, July 11, 2009

SPR ditunggangi Umno - Malaysiakini

TG KUDIN

SPR telah mengarahkan semua parti politik di Melaka menghentikan kempen pendaftaran pengundi baru di kawasan pasar malam berikutan kekecohan yang ditimbulkan oleh Pemuda Umno Bukit Katil.

Tengku berasa sungguh kecewa kerana pwerancangan Umno untuk menghalang Pakatan Rakyat mendaftarkan pengundi baru akhirnya berjaya dengan dibantu oleh SPR sendiri yang merelakan dirinya ditunngangi oleh Umno.

Sepatutnya SPR berdiri sendiri dan tegas dengan pendiriannya sebelum ini yang menyatakan bahawa penolong pendaftar yang dilantik SPR bebas membuka kaunter pendaftaran di mana sahaja.

Kekecohan berlaku bukan disebabkan oleh kempen pendaftaran itu tetapi dek kerana tindakan jahat segelintir ahli Umno yang buta mata hati mengenai kebenaran sedangkan pihak berkuasa tidak menghalangnya setelah mendapati ianya tidak salah dari segi undang-undang. Hukuman SPR ini tidak adil kepada PR yang berusaha untuk mendaftarkan pengundi baru.

Tengku minta SPR membebaskan dirinya dari penjajahan atau cengkaman Umno yang kini sudah tak relevan dan berada dalam keadaan terdesak sehingga sanggup melakukan tindakan tak beretamadun serta biadap.

Sudahlah ketua Bahagiannya Ali Rustam korup terbabit dengan rasuah lalu dihalang bertanding Timbalan Presiden dan kini anak buahnya pula bertindak seperti samseng Kampung Dusun, Sharif Dol. Sawah ada batas dan kesabaran kami ada haknya, jangan sampai kami hilang sabar di sana nanti kamu akan tahu langit itu tinggi atau rendah.

Tindakan kamu tempohari juga tidak padan dengan orangnya, gelanggang sudah lama dibuka, kalau tuan sanggup menjual, kami sanggup membelinya. Alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan, alang-alang mati biar basah.

Ini anak Bugis mati keris di tangan. Takbir !!!.